1 Kasım 2015 Pazar

Merhaba Java

Gerek değişik bir şeyler deneme amaçlı gerekse ileride işime yarar diye düşündüğümden Javaya ufak da olsa bir giriş yapayım dedim. Bunun içinde ilk yapmam gereken JDK'sını kurmak oldu. Daha sonra eclipse indirerek java yazmayı denemeye başladım.

Tabi Visual Studio alışkanlığı olan birisi olarak ilk önce biraz değişik geldi ama en azından basit bir kod yazacak kadar ilerleme kaydettim :)


İlk olarak kendime FirstJavaApp adında bir proje oluşturdum. Daha sonra projeye FirstClass adında bir sınıf ekledim. Bu sınıfı src altındaki default package altına attı. Oluşturduğum yeni sınıf şu şekilde;

Visual Studiodaki console projelerinde main metodu direk oluşturulmuş olarak gelirdi. Javada bunu yeni bir sınıf oluştururken kendimiz seçip belirtiyormuşuz.


Şimdi sıra main metodunun içini doldurmaya geldi. Tabi ilk proje olduğu için ilk ekrana yazdıracağım şey "Merhaba Java" olacak :) Altında da oluşturduğumuz sınıfın elemanlarının değerleri çıksın.


Console olduğu için projenin çıktısı da Console alanında görünüyor.


Gördüğüm kadarıyla iki yazılım dili arasında (c# vs java) arasında çok büyük bir fark yok. Tabi bunu ileriki zamanlarda daha net göreceğim. Şimdilik Merhaba Javayla idare edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder