29 Eylül 2015 Salı

MVC HtmlHelper Kullanımı (2)

Laptop elimin altında visual studio'm açık ve ben böyle duracağım. Tabi ki sıkıldım. Bir önceki htmlhelper yazımın üzerinden bir saat geçmişken dayanamıyor ve ikinci kullanımı da yazmaya başlıyorum. Boş durmak pek bana göre değil anlaşılan.

Bir önceki htmlhelper kullanımımızda hatırlarsanız helper metodumuzu view içinde yazmıştık. Tabi bu genel bir kullanım olmaktan uzak. Diğer viewlerimizin içinde de aynı metodu tanımlamamız gerekecek. Olacak iş değil :)

Gelelim ikinci metodumuza. İlk olarak projemize App_Code'umuzu ekliyoruz.

mvc htmlhelper

Sıra geldi ikinci aşamaya. App_Code içerisine bir adet cshtml ekliyoruz. Ben adını MyHelpers koyacağım. İçerisinde bir şey varsa temizleyebilirsiniz çünkü hiçbiri şu anda işimize yaramayacak. İçine helper metodumuzu yazalım.

mvc htmlhelper
Ve sıra geldi artık bu metodumuzu Viewlerimiz içinde kullanmaya. Ben yine aynı view'ıma ekleyeceğim.

mvc htmlhelper

Yine her zamanki gibi bir ekran görüntüsü alalım.

mvc htmlhelper


Her zamanki yazılarımız her zamanki şekilde karşımıza çıktı. Ne güzel ne güzel :) Peki başka bir yöntemi yok mudur? Tabiki var. O  da bir sonraki yazıda olur artık...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder