23 Eylül 2015 Çarşamba

MVC Dinamik SelectListItem Listesi Oluşturmak ve DropDownList Doldurmak

MVC ' de dropdownlistleri doldurmak için SelectListItem sınıfını kullanmanız gerekiyor. SelectListItem sınıfının iki propertysi yani Text ve Value'larının da dolu olması gerekli ki dropdownlist'inizde bu değerleri doldursun.

mvc dropdown1



Peki her seferinde hele ki bir sürü sınıfım varsa ve bu sınıflardan dropdown'umu dolduracaksam bu kadar uğraşmalı mıyım? Tabi ki hayır.

Hemen bunun için işe yarar bir kod yazalım ve bu kalabalıktan kurtulalım.

mvc dropdown2






Burada generic olarak dışarıdan kullanacağımız sınıfı vereceğiz. Daha sonra kullanacağımız property adlarını belirteceğiz ve listemiz hazır olacak. Benim her class'ımın bir ID si olduğu için ben bu metodu foreachle dönerek yaptım. Siz ben valueları kendim vereceğim ya da ID gibi number type lı bir alanım yok diyorsanız for loop ile yazabilirsiniz. Gelelim kullanımına.

mvc selectlistitem


Yazdığım metotla bir ViewBag'e set etmiş oldum. Benim Survey adında bir class'ım varmış ve onunda  SurveyName ve ID adında iki propertysi varmış. Şimdi bunu view'imde de kullanayım.

mvc selectlistitem



Artık MVC'de dropdownlist kullanmak sizin içinde çok kolay olacak :)

1 yorum:

  1. Teşekkür ederim. Bu bilgiyi hiçbir yerde bulamadım.
    "MVC ' de dropdownlistleri doldurmak için SelectListItem sınıfını kullanmanız gerekiyor. SelectListItem sınıfının iki propertysi yani Text ve Value'larının da dolu olması gerekli ki dropdownlist'inizde bu değerleri doldursun."

    YanıtlaSil