22 Eylül 2015 Salı

ASP.NET Jquery Bileşen Id Kullanımı

Asp.Net projelerinde dikkatinizi çektiyse sayfayı oluşturduğunuzda id ve nameler sizin verdiğiniz isimler dışında isimlerle gelmektedir. Bu duruma ben MasterPage kullandığım bir projede denk gelmiştim yıllar önce. Daha sonra öğrendim ki aslında .net hazır kullandığımız componentleri sayfada oluştururken ayrıca bir derleme aşamasından geçiriyormuş. Tabi bu durumda bizim yazdıklarımızın üzerinde değişikliklere neden oluyor (Bu nedenle MVC razor'un gözünü seveyim diyerek haykırmak istiyorum :) ).

Bu benim MasterPage'ime bağlı sayfam ve kodu. İçinde sadece bir adet buton var.


asp.net jquery

Bunun birde webde bilgilerine bakalım. 

asp.net jquery2


Gördüğünüz gibi benim kodda "burak" olarak verdiğim id ne hallere gelmiş :(
İşte bu durum client bazlı teknolojileri kullanırken de başımıza bela oluyor. Çünkü benim verdiğim idnin değeri değişmiş ve artık kendi adını static olarak yazdığımda yakalamayacak. Mesela aşağıdaki kod çalışmayacaktır.

asp.net jquery3


Bunun yerine Asp.Net'de malesef yine zorunlu olarak kodlarını kullanmak zorundayız. Eğer pure html kullansaydık bunlara ihtiyacımız olmayacak ve yukarıdaki kodumuz cayır cayır çalışacaktı. Neyse onun yerine aşağıdaki kullanalım bari...

asp.net jquery4
Ben bu kodu Jquery için yazdım tabi siz bunu diğer teknolojilerle de kullanabilirsiniz. Kolay gelsin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder