9 Şubat 2016 Salı

Jquery Get Post Çalışma Mantığı

Daha önce karşıma çıkan ama blogu yazarken aklıma gelmeyen bir durum geçen gün karşıma çıktı. Bende hazır görmüşken bu durumu sizlerle paylaşayım dedim. Web projelerinde ekrandan codebehind'a giderken jquery kullanıyorsanız dikkat etmeniz gereken durum şudur diyerek örnek koda geçelim.



Her zaman olduğu gibi MVC de bir View oluşturuyorum. Aynı zamanda View'imi de oluşturdum ve içine jquery kütüphanemi ekledim( Benim layoutumda olduğu için benim örnek sayfamda olmayacak). Şimdi jquery kodumuza geçelim. Sayfamızda bir adet butonumz olsun ve onun adı üzerinde işlemlerimizi görüntüleyelim.

jquery ve html kodu


























Bakalım adımlarımız nasıl gerçekleşiyor.

1)

Adim1











2)

Adim2 alert










3)

Adim 2 alert









4)

Adim4























5)

Adim3














İşlemlerimiz tamamlandı. Dikkatinizi eminim çekmiştir. 1. ve 2. adımlar sıralı şekilde gerçekleştikten sonra 4. adım gerçekleşti ve son adım olarak 3.adım gerçekleşti. Bunun nedendi ilk olarak client side işlemlerim gerçekleştirilmesi ve sonrasında codebehind işlemlerinin yapılmasıdır. Kısaca konuyu örnekli şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder