1 Ekim 2015 Perşembe

MVC ActionFilterAttribute ile Attribute Oluşturmak

Merhaba. Bugün ki yazım benim yazarken sevdiğim işlerden biri olan MVC'de attribute kullanımı. Bu konuda aşırı bir tecrübem var diyemem ama yazarken çok zevk aldığımı da inkar edemeyeceğim. MVC ActionFilterAttribute'ünü ben nerede kullandığımı da burada hemen açıklayayım. Action işlemlerim başlamadan veya çalıştıktan sonra yapmak istediğim işlemler var ise onları belirtebileceğim Attributeler oluşturarak daha efektif bir yazılım yaptığımı düşünüyorum. Şimdi gelelim örneğimize.

Ben her zamanki gibi bir klasör oluşturdum ve adına MyAttributes dedim. Altında da MyInformationAttribute ve MyInformation2Attribute adı altında iki sınıf oluşturdum. Bu sınıflardan
MyInformationAttribute  Action'ım çalıştıktan sonra MyInformation2Attribute ise Action'ım çalışmadan önce görevlerini yapacaklar. Bu yaptıkları işlemleri de yazi adı altında bir txt dosyasına yazacaklar.

MVC ActionFilterAttribute

Şimdi birde kullanımını görelim.

MVC ActionFilterAttribute
Göreceğiniz gibi Attributeslerimizi sadece isimleriyle yani isim sonlarına Attribute yazmadan da ekliyebiliyoruz. Siz isterseniz tüm ismini de verebilirsiniz. Burada dikkat edeceğiniz bir başka noktada Attributelerimize parametre olarak gönderdiğimiz MyName ve YourName parametreleri.
Bakalım txt de outputumuz nasıl çıkmış.

MVC ActionFilterAttribute


Çok güzel tam istediğim gibi :) Böylece kodun iç tarafında hiç bir kalabalık yapmadan arka tarafta yapacaklarımız yaptık. İstediğimiz Action'ınımıza da ekleyebiliriz Attribute olarak. Kontrolü de tek bir noktadan. Yani ben kod kısmında bunları teker teker yazsaydım bir değişiklik yapmam gerektiği zaman bütün projemdeki kodları bularak kodları değiştirmem gerekecekti ama bu şekilde tek bir noktadan değiştirmem yeterli oluyor. Bugünlük bu kadar. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder